Missie & Visie

Het meerjarenbeleid van Evean is vertaald in onze missie en visie naar dagelijkse zorg.

Van missie…
Evean staat voor passende zorg en ondersteuning ten behoeve van een waardevol leven voor de cliënt, waarin zelfstandigheid en behoud van identiteit voorop staan. Wanneer door een aandoening, ouderdom of een andere persoonlijke situatie (tijdelijk) een beroep moet worden gedaan op professionele zorg en ondersteuning, blijft dit onverminderd van kracht. Wij bieden zorg en ondersteuning in alle fases van het volwassen leven, inclusief de stervensfase. Wij doen dit samen met de cliënt en naasten.

…naar visie…
De cliënt en medewerker staan bij ons centraal. In het gesprek tussen cliënt, naasten en medewerker wordt de hulpvraag van de cliënt duidelijk en is gastvrijheid het uitgangspunt. Gastvrijheid betekent dat wij elkaar hartelijk en uitnodigend bejegenen. De cliënt, familie en mantelzorgers voelen zich welkom en merken de bevlogenheid van onze medewerkers. We kijken eerst naar de zelfredzaamheid van de cliënt en mogelijkheden van informele- en netwerk zorg en e-health. Daarna gaan we over tot de inzet van formele zorg. Wij willen de juiste zorg op de juiste plaats bieden.

Zorg en ondersteuning bieden wij thuis tenzij…... Is thuis niet mogelijk dan zijn onze locaties er, passend bij de hulpvraag van de cliënt. Hierbij werken we nauw samen met onze netwerkpartners, zorg en ondersteuning, om antwoord te kunnen geven op de huidige en toekomstige vraag. Het opleiden en werven van medewerkers is hier onderdeel van. We onderscheiden ons door specialistische zorg en ondersteuning, en geven onze medewerkers de mogelijkheid zich hierin verder te ontwikkelen. Wij passen de laatste ontwikkelingen toe op het gebied van wetenschap en zorgtechnologie en zijn steeds op zoek naar innovaties. Wij zijn een duurzame organisatie, die maatschappelijk verantwoorde keuzen maakt.

…naar dagelijkse zorg
Onze cliënten bepalen samen met onze professionals welke zorg en ondersteuning het beste aansluit bij de hulpvraag en mogelijkheden. Zorg is maatwerk en elke keer anders. Onze medewerkers zijn deskundig en zetten dit in wanneer wij gezamenlijk besluiten nemen die van invloed zijn op het werk. Leren van elkaar, initiatief nemen, lef tonen en fouten mogen maken zijn voor ons belangrijke uitgangspunten. Op die manier zorgen wij er samen voor dat onze zorg en ondersteuning merkbaar en continu verbetert, dan leveren wij de beste zorg en ondersteuning. Medewerkers die werkplezier hebben en uitstralen maken het verschil voor het welbevinden van onze cliënten.

Onze waardenkompas 

  • Daadkrachtig: Inspirerende ideeën omgezet in gerichte acties 
    Bij Evean zijn we altijd op zoek naar nieuwe ontwikkelingen die het welbevinden van ouderen op een hoger niveau brengt. We zorgen ervoor dat deze ideeën ook omgezet worden in gerichte acties.
  • Trots: Gedeelde passie voor ons vak en ons bedrijf
    Bij Evean zijn we niet alleen trots op ons vak. We zijn trots om onderdeel uit te maken van deze organisatie. Samen werken om Evean vooruit te helpen. Zowel intern als extern.
  • Durf: Verschil maken door het anders te doen
    Bij Evean vieren we het initiatief. We werken met allemaal specialisten die weten wat ze doen. Hierdoor kunnen we echt het verschil maken.
    Verbindend: Inzetten om het samen beter te maken
    Bij Evean willen we de ouderenzorg op een hoger niveau krijgen. Wij zoeken samenwerkingen met elkaar, met andere zorgpartijen, verzekeraars en alle andere partijen om het welzijn van ouderen te verhogen.
  • Deskundig: Expertise als basis van de beste zorg
    Bij Evean omarmen we nieuw innovaties en nieuwe methodes. We willen altijd leren, van elkaar, via opleidingen en via partners. Op deze manier kunnen we de beste zorg leveren voor onze cliënten.

Kwaliteitszorg bieden vanuit betekenisvolle relaties
We sturen op betekenisvolle relaties. En leveren kwaliteit vanuit deze relaties. Bij ons is de menselijke maat dan ook altijd het uitgangspunt. Onze medewerkers mogen zijn wie ze willen zijn. Onze medewerkers kennen de cliënten en spelen daarbij in op de hulpvraag en wensen van cliënten en hun naasten vanuit de persoonlijke relatie. Wij hebben een expertisecentrum dat zijn kennis en diensten inzet. Kwaliteitszorg bieden doen wij samen, samen met onze medewerkers in het primair proces, leidinggevenden, ondersteuners en onze netwerkpartners. Door samen te werken, elkaars expertise te benutten, ook bij het maken van keuzes waardoor we een toekomstbestendige organisatie blijven. We investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers, in werkplezier, de juiste medewerker op de juiste plek en het werven van nieuwe medewerkers. Tevreden medewerkers bieden kwaliteitszorg en ondersteuning met passie. Hiermee geven we een antwoord op de groeiende zorg- en ondersteuningsvraag binnen een krappe arbeidsmarkt. Onderdeel van kwaliteitszorg is transparantie in de communicatie richting cliënten en medewerkers.