De beste zorg voor uw cliënt

Evean helpt

De beste zorg leveren voor uw cliënten, daar gaan we voor. Dit kan alleen door goede samenwerking met zorgprofessionals. Bij Evean helpen we u bij het leveren van de juiste zorg die uw cliënt nodig heeft. Bekijk de regiokaart voor een overzicht van onze locaties en werkgebieden: 

Werkgebied Evean

Voor welke zorg kan ik terecht?

Bij ons kunt u terecht voor:

  • Eerstelijns verblijf (ELV) voor tijdelijk verblijf (regulier en acuut)
  • Geriatrische revalidatiezorg (GRZ)
  • Crisiszorg (Wlz) voor spoedopname verpleeghuis PG of SOM
  • Verpleeghuiszorg, verzorgingshuiszorg
  • Verzorgd wonen
  • Thuiszorg
  • Dagbesteding
  • Ondersteuning bij het aanvragen van een indicatie bij het CIZ
  • Consultatie door Specialist Ouderengeneeskunde
  • GZSP-zorg

Voor wie bedoeld?

Evean biedt hulp, ondersteuning, advies en informatie aan verwijzers in de eerste- of tweedelijnszorg. Heeft u vragen over zorg, wilt u zorg aanvragen voor uw cliënt / patiënt of bent u op zoek naar advies? Bel of mail ons dan via onderstaande contactgegevens:

Voor patiënten ELV laag & hoog complex (met een acute reden) of Crisis (WLZ Somatiek of PG):

Voor niet acute zorg, GRZ / WLZ 

Voor aanvragen Thuiszorg:

Medische behandelaren:

  • Voor vragen met betrekking tot cliënten die onder zorg SOG (specialist ouderengeneeskunde) vallen, voor contact met één van onze medische behandelaren kunt u contact opnemen via: Medisch Loket Behandelzaken 075-6472513 – medischloketbz@evean.nl. Het medisch loket is alleen bereikbaar voor zorgverleners familie en instanties die informatie willen hebben over revalidanten of verpleeghuisbewoners. De andere medische behandelaren kunnen via hun eigen secretariaat worden gebeld. Verwijzingen voor consulaties kunnen via Zorgdomein aangevraagd worden

Daarom Evean:

  • Snel passende (multidisciplinaire) zorg vinden voor uw cliënten
  • U heeft altijd inzicht in behandelplannen 
  • U ontvangt actuele rapportages

Transmuraal incident melden (TIM)

Een incident dat zich voordoet in de zorgketen, dus buiten Evean noemen we een transmuraal incident. Het kan te maken hebben met het verplaatsen van de cliënt in de keten of omdat er meerdere disciplines of zorginstanties betrokken zijn. Het is belangrijk dat zorgcollega’s in de keten elkaar op de hoogte stellen van een incident, processen te verbeteren en herhaling te voorkomen. Om deze problemen te kunnen signaleren én ervan te leren is er mogelijkheid om deze problemen te melden middels een zogeheten TIM-formulier. 

Lees hier hoe je een TIM melding kunt doen

Passende zorg

Wij vinden de samenwerking met verwijzers erg belangrijk. Speciaal voor u is een video gemaakt in samenwerking met een aantal andere zorgorganisaties in de regio. We nemen graag onze verwijzers mee in onze visie op Passende zorg in de thuiszorg. De video bekijkt u hier: https://youtu.be/yPJxgVXkIp4

Leven in vrijheid bij Evean

Bij Evean hanteren wij het uitgangspunt dat ieder mens in vrijheid kan leven en eigen keuzes kan maken. Dit vormt de basis van ons zorgaanbod, waarbij we streven naar veilige én vrijwillige zorg voor onze bewoners. Daarom informeren wij u graag over een belangrijke ontwikkeling binnen onze organisatie: de invoering van het opendeurenbeleid, passend binnen het kader van de Wet zorg en dwang (Wzd).

Wat houdt het opendeurenbeleid in?
Het opendeurenbeleid betekent dat deuren in onze zorglocaties zoveel mogelijk open zijn, zodat bewoners zich vrij kunnen bewegen. Dit beleid sluit aan bij onze visie op vrijheid en autonomie. Alleen wanneer er sprake is van een ernstig risico op een onveilige situatie, kan hiervan worden afgeweken. In dat geval wordt zorgvuldig overwogen of onvrijwillige zorg noodzakelijk is, waarbij altijd volgens de richtlijnen van de Wzd wordt gehandeld.

Waarom dit beleid?
Wij geloven dat vrijheid en veiligheid hand in hand kunnen gaan. Door open deuren te hanteren, stimuleren we eigen regie en behoud van zelfstandigheid van onze bewoners. Tegelijkertijd blijven we alert op signalen van onveiligheid en handelen we waar nodig, in het belang van en met respect voor de rechten van onze bewoners.

Wat betekent dit voor de cliënt en naasten?
U kunt erop vertrouwen dat als er knelpunten zijn, wij altijd eerst zoeken naar vrijwillige zorgoplossingen. Wanneer onvrijwillige zorg toch nodig blijkt, wordt een zorgvuldig proces doorlopen en wordt dit goed besproken en vastgelegd. Heeft u vragen of twijfels over onvrijwillige zorg? Dan kunt u terecht bij het zorgteam of bij de cliëntenvertrouwenspersoon van uw cliënt.

Samen bewaken we de vrijheid
Met de invoering van het opendeurenbeleid zetten we een belangrijke stap in het bieden van zorg die recht doet aan de mens achter de zorgvraag. Wij blijven luisteren, in gesprek gaan en zoeken naar wat voor de cliënt belangrijk is.